Cari Blog Ini

Ahad, 24 Ogos 2008

Pocong!!

Memang padan dengan muka aku...

Keluar tak minta restu Chenta, ini padahnya.

Kisahnya macam ini... Hari minggu telah aku lalui dengan cemerlangnya. Penuh dengan aktiviti yang cuma aku saja yang tahu. Aku soka!!

Memang pada mulanya aku tak planning nak keluar malam-malam macam ini. Biasanya aku lebih suka duduk dirumah saja. Aku dan Chenta berbalas-balas mesej. Aku di sini, Chenta di kampung halaman. Tiba-tiba Chenta senyap, aku call tak berjawab. Sahlah dia dah tertidur. Dalam pukul 11pm, sahabat aku dari Savoc (stand for savvy owner club) ajak jumpa. Dah lama kami tak jumpa, lepak-lepak, gosip-gosip together-gether. Aku bersiap macam biasa.

Asyik bercerita makan, minum dan menyembang, sedar-sedar dah pukul 5am. Aku bagi cadangan untuk beransur pulang. On the way back to Kuala Selangor, i drove so farking laju. Memang speed tak hengatlah. Sampai Sg Janggut, i was planning to top up my fuel, tapi lampu minyak tak blinking lagi. So it's ok for me to continue my journey. Masa nak masuk area Jeram (belum sampai pun lagi sebenarnya), ada lampu biru berkelip-kelip, hebat betul polis Kuala Selangor, buat kerja bersungguh-sungguh. Masa sampai kat tempat mereka, boleh dia suruh aku ke tepi, nak check driving license. Mujur mintak driving license je, sebab kad pengenalan aku missing in action pula. Dah tak ada apa-apa aku teruskan lagi perjalanan.

Masa menghampiri kawasan Jeram, dekat dengan jejantas, suddenly aku ternampak benda melompat-lompat berbungkus kain putih on my left handside. Otomatik darah aku berderau, naik bulu roma. SHIT!I saw that THING!! (to be truth masa aku menaip cerita ini, aku buka semua lampu yang ada dalam rumah ini and i feel seram sejuk!) Aku tekan paddle minyak sekuat-kuat hati. I called my colleague as i knew he used to hangging out in KL after clubbing. Mulut aku dah baca segala doa yang terlintas. Aku takut!! After a while, when i almost arrived to Kuala Selangor, my dear friend did called. I told everything to her. And she said "Itulah tadi awal-awal aku dah ajak tidur rumah aku". My mistake lah tu.

At first she asked me to stay at her family's house in Puchong, tidur kejap then balik dalam pukul 9am. But i refused. Padanlah muka. Kalau aku ikut dia balik tadi mungkin aku tak terserempak. Before this my colleagues ada yang dah nampak tapi aku menidakkan dan beranggapan itu ilusi. Tapi bila dah kena batang hidung sendiri. Hurm... sendiri mau ingat la.

I'm still shacking, afraid to get some sleep eventhough mata dah mengantuk tahap gaban. Make up pun tak sempat nak buang.

Moral of the story;
  1. Jangan balik lewat pagi/malam lebih-lebih lagi kalau berseorangan.
  2. Percayalah bahawa alam ghaib itu wujud, dan sememangnya ada dalam rukun iman kita.
  3. Ia juga makhluk tuhan, jadi kenapa kena takut? <-- Aku terkejut mungkin.
Aku yang masih ketakutan...

4 ulasan:

  1. huaa~~!! seb baik la kak syima citer elok lepas saye sampai umah...kalo tak...tatau la...mesti thrill je rase naik beskal dalam gelap on the way nak balik umah dari jumpe rakan seperjuangan...huhu...

    BalasPadam
  2. hihi... baguih...baguih...bkan senang nak jumpa tau...

    BalasPadam
  3. wow...
    nampak pocong for real???
    kalau i mesti dh demam n kalau drive mesti teros terbabas sbb shock abes..huhuhu...

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...